Sunday 1 July 2012

MMR


Assalammualaikum wbt.

Setiap kali sesi perkongsian 'business' dengan kawan-kawan, soalan pertama yang selalu ditanyakan pada saya ialah “sebulan berapa awak boleh dapat meniaga ni? “ Dengan senyuman yang paling manis saya menjawab saya boleh dapat sama dengan gaji saya. Terima kasih ALLAH. Pasti terbeliak mata mereka bila dengar jawapan saya.

Ya Alhamdulillah, terima kasih ALLAH diatas rezeki yang diberikan.

Saya sendiri terkejut bila menerima cek insentif pertama sebanyak RM750.00 pada bulan kedua saya menyertai STG. Benarlah kata Dr Azizan Osman dengan ilmu mentor sistem berniaga jadi mudah. Di STG semuanya ada. Bila saya katakana NAK, saya dibimbing untuk menjadi usahawan kaya berjaya dunia dan akhirat. Paling best di STG projeknya datang dengan pakej iman. Insyallah…

Pelbagai ilmu yang dikongsikan bersama oleh mentor STG. Antara ilmu yang dikongsi ialah ‘business marketing’, ‘business strategy’, ‘product knowledge’ pasti dalam hati awak kata “alahhh ni biasa semua business pun ada ajar”... ilmu yang paling best yang dikongsi ialah MMR – Minda Magnet Rezeki. Apa tu MMR? Seminar yang mengajar saya bagaimana untuk menjadikan saya ‘magnet duit’ dan beberapa teknik lagi yang boleh diaplikasikan bagi memperolehi 7K iaitu kebahagiaan, keberkatan, kejayaan, kekayaan, kesihatan, kecantikan & keintiman.

Tahu kah anda kebocoran wang boleh berlaku apabila anda suami isteri kerap bergaduh waima berselisih pendapat sahaja. Macam mana wang bocor nih? Alaa mudah saya yakin awak pernah alami. Gaji belum masuk dalam akaun ,road tax kereta dah tamat tempoh. Bonus belum dapat ,tayar kereta dah botak. Heheheh biasakan alami.
Ilmu MMR bukan sahaja untuk berjaya dalam perniagaan tetapi ianya sangat bermanfaat dalam kehidupan seharian kita. Jom bersama untuk mendalami ilmu MMR.

“Good Better Best, never let it Rest, 
till the Good is Better & the Better is Best”

No comments:

Post a Comment